خودروی خود را برای رانندگی در زمستان آماده کنیم

نگه داشتن خودرو در شرايط خوب فني و سرويس به موقع، احتمال وقوع حادثه را در هنگام رانندگي به ویژه در فصول سرد سال کاهش مي دهد پس بهتر است خودروی خود را براي رانندگی در فصل زمستان آماده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ رانندگي در آب و هواي سرد و مرطوب زمستان و یا در شرایط بارش برف و يخ زدگی معابر، شرايط نامناسبي براي راننده و خودرو ايجاد مي کند. نگه داشتن خودرو در شرايط خوب فني و سرويس بموقع ،احتمال حادثه را در هنگام رانندگي کاهش مي دهد که براي آماده کردن خودرو در زمستان بايد به یک سری موارد توجه بیشتری داشته باشیم:

-اگر باتري خودرو ضعيف است آن را شارژ يا تعويض و سامانه احتراق و سيم هاي رابط و محفظه توزيع بنزين ( انژکتور ) را کنترل و همه چراغ ها شامل چراغ جلو، چراغ بغل ها، فلاشرها، چراغ عقب، چراغ راهنما، چراغ مه شکن و چراغ ترمز را بررسي و از سالم بودن و صحت عملکرد آنها اطمينان حاصل کنيد.-سامانه ترمز خودرو و بويژه لنت ها و لوله هاي انتقال، روغن ترمز و … از لحاظ سلامت بررسي کنند.

-انتخاب لاستيک مناسب بسيار مهم است. کشش بين لاستيک و جاده تعيين مي کند که خودرو چه طور حرکت کرده، مي پيچد و متوقف مي شود که اين موضوع براي ايمني رانندگي و زمستان بسيار مهم است و لازم است از لاستيک سالم و مناسب که داراي آج کافي باشد استفاده شود در برف شديد و يخبندان از زنجير چرخ استفاده و فشار باد لاستيکها(و تاير يدکي) را تنظيم و همواره چرخ ها را بالانس نماييد.

-سامانه سالم اگزوز از مسموميت سرنشينان با گاز منواکسيد کربن پيشگيري مي کند به همين منظور اگزوز را از نظر وجود پوسيدگي بررسي و در صورت متوقف شدن در برف، پنجره ها را به آرامي باز و موتور و بخاري را روشن بگذارید تا گاز حاصل خارج شود همچنين مراقب باشند که لوله اگزوز با برف و يخ مسدود نشود چون مسدود شدن دريچه خروجي اگزوز موجب ورود منواکسيد کربن به داخل خودرو خواهد شد.

-رادياتور و شلنگ ها را از نظر وجود سوراخ و نشتي بررسي و مطمئن شوند که رادياتور خودرو به مقدار مناسب ضد يخ داشته باشد و همچنين بخاري و گرمکن هاي شيشه جلو و عقب خودرو را نيز کنترل تا از کارکرد صحيح آن مطمئن شوید.

-مطمئن شوید برف پاکن هاي شيشه جلو درست کار مي کنند و اگر کهنه و فرسوده شده اند، آنها را تعويض و مخزن مايع را با محلول ضد انجماد هميشه پر نگه دارند.

-پيش از سفر و رانندگي طولاني، باک سوخت خودرو را پر و اجازه ندهند سطح سوخت خيلي پائين بيايد.

ممکن است زمان رانندگي تا پمپ بنزين يا پمپ گاز بعدي از آن چه تصور مي کنند بيشتر طول بکشد چون اگر در برف گير بيافتند موتور خودرو منبع گرمايش خواهد بود.

وجود جعبه زمستاني رانندگي به کنترل شرايط اورژانس کمک مي کند .اين جعبه محتوي زنجير چرخ مناسب، کيسه نمک يا ماسه، گوني، بيلچه يا پاروي کوچک، فرچه برف، يخ شکن، سيم يکد کش، علايم هشدار دهنده مانند چراغ هاي اضطراري، مايع برف پاکن شيشه مناسب براي دماي خيلي سرد، دستمال کاغذي، چراغ قوه و باطري اضافي، پتو، لباس گرم اضافه شامل کلاه، لباس هاي بادگير و کفش چرم، جعبه کمک هاي اوليه، مقداري آب ، خشکبار و غذاي کنسرو شده ، نقشه جاده ، کبريت، تابلوي هشدار و پرچم هايي با رنگ روشن و قابل ديد مي باشد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقبال از پیکرهای طیبه ۱۰۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس

ی دسامبر 4 , 2022
سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از استقبال پیکرهای طیبه ۱۰۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان ؛ سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکرهای طیبه ۱۰۰ تن از شهدای دوران دفاع مقدس […]