معرفی برترین‌های نخستین «جشنواره منطقه‌ای شعر» جنوب‌شرق کشور در رودبار جنوب

نخستین جشنواره منطقه ای «شعر گویش محلی جنوب شرق کشور» در رودبار جنوب با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ در آیین پایانی نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور در بخش شعر آزاد محمد میر از زاهدان نفر اول، جهانگیر فیروزی و میثم دستخوان از رودبار جنوب مشترک نفر دوم و اصغر کرمشاهی از عنبرآبادمعرفی برترین‌های نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر جنوب‌شرق کشور در رودبار جنوب

مقام نفر سوم را از آن خود کردند.برترینهای نخستین جشنواره منطقه ای شعر جنوب شرق کشور در بخش آسیب های اجتماعی اسماعیل ملایی از عنبرآباد مقام اول، پرویز خسروی از کهنوج مقام دوم، ایرج انصاری از بندرعباس مقام سوم و مهدی جلالی از قلعه گنج مقام بخش ویژه ایثار و شهادت جشنواره را کسب کردند.

حجت الاسلام افشار منش امام جمعه رودبار جنوب در این آیین گفت: ریزش واژگان و وارد شدن الفاظ بیگانه در بین گویش ها باعث تهدید گویش های محلی می شود، گفت: انتقال سینه به سینه در بین مردم و تالیف آثار ملی، سرودن اشعار در موضوعات مختلف و جمع آوری آثار همه کسانی که در این زمینه نوشته شده باعث می شود که گویش ها حفظ شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه احیا و فرهنگ بومی هر منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: این جشنواره باهدف احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ های بومی منطقه وبرای مقابله با فرهنگ غرب و شناسایی استعداد های هنری منطقه برگزار شده است.

مسلمی مهنی افزود: از ۳۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره۳۷ اثر با گویش بلوچی، ۵۰ اثر با گویش سردسیری، ۷۳ اثر با گویش بندری و ۱۶۰ اثر با گویش گرمسیری در سه بخش شعر آزاد، آسیب های اجتماعی و ایثار و شهادت برگزار شد.

به گفته وی ۹ اثر در سه بخش شعر آزاد، ۳ اثر در بخش آسیب های اجتماعی و ۳ اثر نیز در بخش ایثار و شهادت حائز رتبه برتر و با نظر هیئت داوران در هر سه بخش، ۱۲ اثر شایسته تقدیر شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از اجرای جشنواره های متفاوت شامل جشنواره روستا و بازی های محلی در فاریاب، جشنواره فیلم کلات در کهنوج، جشنواره فیلم شهید شهسواری در کهنوج، جشنواره فیلم کوتاه قرآنی در قلعه گنج، جشنواره موسیقی هلیل تا جاز در منوجان، جشنواره تئاتر رضوی در جیرفت… تا پایان سال خبر داد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امحاء محموله مواد مخدر در عمق کویر کرمان

ش دسامبر 3 , 2022
فرمانده انتظامی استان کرمان از آتش گرفتن محموله سنگین مواد مخدر در درگیری شبانه تکاوران پلیس با اشرار مسلح در عمق کویر شهرستان راور خبر داد به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران قرارگاه عملیاتی ابوذر استان در […]