اجرای طرح احیاء، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۳۰۰۰ هکتار از مراتع شهرستان جیرفت

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۳۰۰۰ هکتار از مراتع شهرستان جیرفت با مشارکت مردمی و بهره برداران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان؛ مهندس سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان  از روند اجرای طرح احیاء، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در مراتع خاک سفید، بید مزنگ، باب ترش و رمازی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت بازدید کرد. 

وی در حاشیه این بازدید گفت: این طرح با مشارکت تشکل های مردم نهاد، جوامع محلی، بهره برداران و همیاران طبیعت در مراتع این شهرستان در حال اجراست. 

رضا سنجری  افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی کاشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی شامل آنغوزه، وشاء و آویشن در سطح مراتع جنوب کرمان شروع شده است. 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اینکه این طرح به شیوه کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در حال اجرایی شدن است افزود: طرح‌های مرتعداری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود و این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع می شود. 

گفتنی است مهندس سعیدی رئیس اداره امور مراتع و مهندس ناصری مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیزز در این بازدیدها حضور داشتند. 

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دستگیری یکی از عاملان شهادت «شهید الله‌دادی» در رودبار جنوب

س نوامبر 15 , 2022
فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری یکی از عاملان اصلی دخیل در شهادت شهید محمدامین الله‌دادی در رودبار جنوب خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از پایگاه خبری شهدای فراجا؛ سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در پی درگیری پانزدهم تیرماه ۱۳۹۸ ماموران […]