پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان‌ کوهبنان

همایش پیاده روی اربعین حسینی در کوهبنان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان به نقل از آستان نیوز از کرمان؛ به همت خادمیاران رضوی کوهبنان جاماندگان اربعین حسینی  به صورت نمادین از حرم مطهر شهدای گمنام  به سمت امام زاده سلیمان شاه و حرم مطهر امام زاده بی بی عصمت پیاده روی کردند و خیابان های برهان الدین، شمس الائمه، شهدا و بلوار بین الحرمین را پیمودند و در نهایت با حضور در حرم مطهر امام زاده بی بی عصمت زیارت اربعین زمزمه کردند.

در این آیین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق را نداشتند با حضور پر شور و حمل بیرق های سیاه با پای پیاده مسیر چند کیلومتری حرم مطهر شهدای گمنام تا امام زاده بی بی عصمت را طی کردند و ضمن عزاداری و نوحه سرایی در سوگ سید و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

جاماندگان مسیر دلدادگی سید و سالار شهیدان با پای دل و با چشمانی اشکبار در حالی با زائران کربلا همراه شدند که خود را جامانده از کاروان عشق در مسیر نجف تا کربلا می‌دانستند. 

با برگزاری این همایش پر شور، بار دیگر مردم شهرستان ولایت مدار، تاریخی و عارف پرور کوهبنان شور حسینی خود را به سید و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

عزاداران با سردادن نوای عزاداری و شعار لبیک یا حسین، لبیک یا ابوالفضل العباس خالصانه از خداوند توفیق حضور در پیاده روی سال آینده اربعین حسینی را طلب کردند.

بیرق های لبیک یا حسین، لبیک یا ابوالفضل، یا زهرا(س) و… زینت بخش مراسم اربعین حسینی در کوهبنان بود.

 تعدادی موکب به نیت پخش نذورات بین مردم در مسیر پیاده‌روی ایجاد شد که با چای، خرما، شربت نذری و… از عزاداران پذیرایی می‌کردند.

 مراسم اربعین حسینی در شهر کوهبنان با حضور نیروهای انتظامی، بسیجیان و راهنمایی و رانندگی از نظم، امنیت و آرامش خاصی برخوردار بود.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برپایی موکب دلدادگان امام رضا(ع) در مسیر گلزار شهدای کرمان

د سپتامبر 19 , 2022
همزمان با اربعین حسینی، خادمیاران کانون خانواده و امور بانوان رضوی استان کرمان با برپایی موکب دلدادگان امام رضا(ع) در مسیر گلزار شهدا میزبان زائران و جا ماندگان کربلا معلی بودند.